2008-10-12

Partyhoppin'

Kvällen kunde inte ha börjat sämre då jag trampade i hundskit på väg ner till Matöppet. Som tur var så hade jag inte de nya skorna på. Jag och Michaela mötte i alla fall upp med Victor och Miranda och hämtade lite snabbt mamma och Janne uppe på Högåsen innan vi gick vidare mot Johanssons. Väldigt mycket bekanta och det ställdes till med brakfest med tävlingar m.m. Jag upptäckte att jag var en rackare på att rulla toapapper av rullen och slog tvåan i den grenen med nio tiondelar av en sekund. Det var jättetrevligt men tyvärr kunde vi inte stanna längre än till klockan elva, då vi även lovat bort oss till brorsans tillställning på söder.

Vi hoppade på bussen in mot staden och virrade oss fram till Skanstull, med några förluster i manskapet. Väl där virrade vi lite mer innan vi hittade till lokalen där Simon samlat sina vänner. Bra musik och billig öl gjorde det mycket lyckat trots att det tydligen hade vart mer folk där tidigare. Vi stannade kanske två timmar och tog en kebab innan vi satte oss i en taxi hem.

Inga kommentarer: