2009-05-17

Tyvärr ingen bild

Men tänkte att det var värt att skriva lite om helgen ändå. I torsdags åt vi middag hos mormor och morfar, och så ringde Emil och vi hamnade på en buss mot Slussen. Vi åkte mot söder och satte oss på Babylon och drack ett par tjeckiska. Efter ett par timmar rörde vi oss sakta över Götgatsbacken och slank in på Indigo. Även där blev det lite att dricka innan vi prickade 471:an vid klockan ett hem mot Nacka. Väl hemma hittade jag en yngling i porten som var överförfriskad, frusen och vilse. Efter en del om och men visade det sig att han hamnat på fel adress och jag var tvungen att leda honom i rätt riktning. Min goda gärning lär han dock inte ens ha kommit ihåg på fredagen.

På fredagen var man lite trött, men jag tog mig själv i kragen och vi (bröder med flera) ordnade middag på Högåsen åt mor som fyllde 50 förra veckan. Mycket lyckad kycklinggryta och fina presenter blev det.

Igår jobbade jag och Emil som också övertalade mig att ta någon öl hemma hos honom efteråt. Vi klättrade upp på taket och njöt av den sista soltimmen istället för att fundera på Robinson eller Eurovision Song Contest. Spotify gick varmt och vi hörde för första gången hela Green Day's nya album: 21st Century Breakdown. När Emil och Malin begav sig mot staden avvek jag dock hemmåt och slocknade nästan direkt i sängen.

Inga kommentarer: