2011-01-16

Kusinbröllopsmiddag

Igår var det första gången jag gick på bröllopsmiddag tror jag. Min kusin Jonna och hennes (nu make) Christian hade under eftermiddagen gift sig i stadshuset och bjöd på middag i en vindsvåningslokal på Kocksgatan. Jag åkte direkt från jobbet och bytte om till finkläderna (ny kavaj och skor) hos Simon och Sascha som bodde bekväma 50m från lokalen. När vi kommit dit hälsade vi på all släkt och vänner, inkl. brudparet, och bjöds på champagne. Vi satte oss till bords på toastmasternas (kusin Tua) begäran och gjorde mig bekant med mina bordsgrannar. Vi fick först bruiscetta och kavring och som andra förrätt en gudomlig jordärtskockssoppa med fläsk och krutonger. Rostbiff och potatissallad till varmrätt och supergod bröllopstårta till kaffet och avec. Allt var mycket trevligt och de underhållande talen avlöste varann. Vid klockan två tackade jag och Michaela för oss och tog bussen hemåt.
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer: