2009-03-03

En död pixel

I torsdags hände det som inte får hända. Jag satt och beundrade vår nya TV och uttryckte för Michaela hur bra den var och att saknade döda pixlar. Hon undrade då vad detta var och jag förklarade att det är en bildpunkt på skärmen som är död (svart/vit), samtidigt som jag kikade runt på bilden efter exempel. "Som där till exempel", pekade jag när jag hittat en liten svart prick i adressrutan på firefox. Ganska säker på att det bara var damm bad jag om rengöringsduken, men ack så fel jag hade. För där var den minsann. En död pixel hade uppenbarat sig och vägrade återupplivas. Trots massage och trakassering med JScreenfix förblev den död.

Så i lördags var det bara att packa ihop TV:n igen och åka ut på äventyr. Hamnade på Elgiganten i Länna som var den enda butiken med vår modell kvar. De tog emot skärmen och såg till att jag fick ersättaren till samma pris jag fått den för på internet. Nu är den uppackad, testad och granskad och jag är åter mycket nöjd. Slutet gott allting gott.

Inga kommentarer: