2009-07-19

Tillfälliga uppehåll i arbetet

I torsdags var jag ganska slut efter jobbet men eftersom jag var ledig på fredagen så gällde det att passa på. Åkte snabbt hem och vände i duschen innan jag och Michaela åkte in och mötte upp grabbarna på Boule och Berså. Halvseriös boule och en del öl innan stället stängde och vi åkte vidare mot Slussen. Var inne och vände en snabbis på Debaser men vi ändrade oss och gick istället till Göta Källare, hör och häpna. Där blev det mer öl och en hel del dans innan vi även stängde det stället och åkte hemåt.

Var följaktligen ganska trött på fredagen men hann med fika på mors jobb och storhandel. Sedan mötte vi upp killarna igen vid trollsjön och tog ett riktigt skönt dopp i den tillfälliga sommarvärmen som infann sig. Jag lyckades dock skära upp ena tån på en sten och det droppade blod ända tills vi tog oss hem och lade förband.

Igår jobbade jag till klockan sex och det var riktigt lugnt i centrum. Därefter åkte jag till Högåsen där det vankades grillmiddag. Lite till min egen ära med födelsedagshälsningar i efterskott och lite presentöppning. God mat och trevligt sällskap där Ahlberg:arna återigen visade vilka som var bäst på vinlåde-leken, om man bortser från Sascha som visade omänskliga talanger i detsamma.
Blev inte så sent och idag vankades det mer jobb. Fick även nyss reda på att jag har en biljett med mitt namn på som pekar mot Rhodos nästa söndag. Det ska bli grymt och har inte riktigt fattat det ännu, men om en vecka så åker jag, Emil, Anton och Danne ner och stannar en vecka.

Inga kommentarer: