2009-08-06

Rhodos

Förra veckan var som bekant jag, Anton, Danne och Emil, på Rhodos. Tänkte i alla fall dra ett relativt kort inlägg om strapatserna där. Vi flög tidigt förra söndagen och landade på Rhodos kring ett lokal tid. Transfern tog oss till hotell Continental där vi möttes av vår ruggigt fina trerummare med två badrum och kök. Om jag minns rätt så tog vi ett dopp i poolen och gick sedan en runda på stan. Vi åt gyros och när kvällen kom tog vi sikte på bargatan. Vi var lite trötta efter tidiga flyg och så vidare, men allt var sig likt på bargatan och vi hälsade på Pacha och Grabbarna Grus m.m.

På måndagen tog vi det lugnt vid poolen och återhämtade oss. Vi hann dock även med ett par timmar på stranden, vilket skulle visa sig bli veckans enda strandbesök. Vårt ruggigt fina hotell låg tyvärr en bit ifrån strand och stad, men det gick ingen nöd på oss med fint rum och pool. Under kvällen gick vi till bargatan igen och drack bland annat några öl på Pete's.

Tisdagen och alla andra dagar spenderade vi ungefär så här vid poolen. Jag slet med min "operation brown fox" och Anton hade för rejält försprång. Vi fick även tiden att gå med lite kortspel i form av Chicago och det visade sig att jag och Emil var herrarna på täppan.

På tisdagskvällen vankades det spritfest på Pacha och vi var där redan klockan nio vid öppning. Vi fick varsin t-shirt och mugg och köade oss regelbundet till baren för påfyllning. När festen var över fortsatte vi ut på bargatan och dansade vidare.

Det var därefter resan blev lite tråkigare för min del. Under onsdagen fick jag halsbränna som vägrade ge upp trots att jag endast lapade i mig yoghurt. Detta gjorde att jag tog det lugnt den kvällen och fick inte mycket sömn alls. Grabbarna höll ställningarna och detta upprepade sig även under torsdagen. Jag gick med mina försäkringspapper och symptom till en Dr. Gioiroiroioirgoidus (eller dylikt) som ordinerade lite piller och varnade för svininfluensan.

Halsbrännan försvann men jag hann tyvärr inte bli mycket bättre och fick istället lite hosta och feber senare i veckan. Detta gjorde att kvällarna fick bli lugna men dagarna spenderades för det mesta vid poolen. Även Emil åkte på en släng av något och var hemma sista kvällen. Vi hann dock vi gå ett par runder i gamla staden och även äta lite gott grekiskt på diverse restauranger.

Som tur var upphörde de flesta skavankerna, om än så tillfälligt, till söndagen då vi skulle flyga hem. Resan gick i alla fall bra och det var riktigt skönt att vara hemma. Allt som allt hade vi det skitkul trots att man fick brottas med sina symptom.

När jag kom hem blev jag dålig i magen och därmed var alla influensa symptom avverkade. Har bara legat hemma och tagit det lugnt nu i fyra dagar och nu är nästan all sjukdom borta.

Inga kommentarer: