2009-08-18

HTC Hero

Förra veckan nådde frustrationen sin höjdpunkt gentemot min SonyEricsson G900. Pekskärmen vägrade låta mig svara eller ställa in alarm med mera, då hela vänstra sidan var fullkomligt bedövad från känsel. Jag gick därför till Telia butiken och köpte mig en ersättare i form av HTC's nya modell: Hero, med Android OS och massa andra godsaker. Jag kände mig tvungen men visst fanns det lite ångest anknutet till prislappen.

Jag valde den vita modellen och första intrycket var mycket positivt. Hade forskat en hel del om "hjälten" och var något skeptisk mot dess vinklade nederdel, men efter en veckas användande tycker jag att detta är kanon då den ligger som gjuten i fickan och gentemot kinden. Var även lite reserverad mot tangentbordet och hur det skulle gå att skriva på, men blev väldigt överraskad av hur fort det går. Mycket tack vare den träffsäkra ordlistan och rättstavningshjälpen.

Är hur nöjd som helst hittills med mobilen och ser fram emot att ha den som trotjänare en lång tid framöver. Ruggigt smidigt med synkronisering av Gmail-konton och Twitter applikationer med mera, och då känns det ändå som att jag bara snuddat vid ytan eftersom jag inte gjort några större djupdykningar in i Android market. Kameran verkar riktigt bra och skärmen är en fröjd att se på Diggnation avsnitt på. Så fort jag kommer hem på WiFi:n kan jag leka runt i Youtube och browsern flyter på riktigt bra, men jag väntar med stor förväntan på Spotify's och Facebooks applikationer.

Något minus för den onaturligt placerade "back"-knappen och att den verkar svälja batteri (jämfört med SE dock). Många har klagat på att den kan kännas trög vilket jag även kan instämma lite i, men har å andra sidan inte gjort några som helst försök att optimera hastigheten och har ofta på tok för många applikationer igång. Ska snart kompletteras med ett mobilsurf paket från Tele2 och något större minneskort.

Inga kommentarer: