2009-08-23

Coldplay på Stadion

När vi fick biljetterna i julklapp kändes den 22 augusti otroligt långt bort, men vipps så var vi där på Stadion och hade hittat våra sittplatser på vänstra långsidan (sektion N). Innan hade Simon och Sascha bjudit oss på ruggigt god middag och vi åkte till arenan tillsammans med Mamma och Janne kring klockan åtta igår. Familjen spred ut sig lite och Anton och Eva fick agera ståplats-korrespondenter. Coldplay gick som planerat på klockan nio och därefter var det gåshud i två timmar.

Chris Martin bjöd på en otrolig show med den mest imponerande scenen jag någonsin sett. Höjdpunkter i låtlistan var nog Yellow, Viva La Vida och Politik, enligt min mening. Och extra mäktigt blev det när bandet sprang ut till den lilla scenen mitt på innerplan, som vi kikat in i förväg ca 50 meter ifrån oss, och spelade ett par låtar. Konserten hade allt, även sånt man inte visste var spektakulärt, som: jätteballonger, fyrverkerier, konfetti, lasrar och den oförglömliga "mobil-vågen".

Heltklart en av de bästa konserterna jag sett och följaktligen en av de bästa julklapparna jag fått (tack mor!). Kanske hade den växt ännu mer från ståplats och med Speed Of Sound i repertoaren men det går inte att vara besviken.

Efter konserten samlades vi hos Jennifer igen och hann ta några öl innan tröttheten hann ikapp oss och vi prickade 496:an hem till Orminge.

Inga kommentarer: