2009-08-23

Inglourious Basterds

I fredags var det premiär för Tarantinos nya film och jag passade på att utnyttja de biocheckar jag fick i födelsedagspresent. Jag, Mickis, Emil och Malin sågs på Medborgarplatsen och köpte på oss massa snacks innan vi intog våra platser i Filmstaden Söders salong 1. Efter flera uppmaningar till Mickis att hon skulle akta mina popcorn som stod på golvet så lyckades hon ändå tippa ut en tredjedel av dem, men filmen höll på att börja så humöret vände fort.

Drygt två och en halvtimme senare lämnade vi salongen lagom lyriska. Inglourious Basterds var ruggigt bra och den blev otroligt spännande på slutet. Överväldigande prestation från den flerspråkiga Christoph Waltz (karaktär: Hans Landa) och jag längtar redan efter att få se den igen. Enligt min mening är den nog Tarantinos bästa film, och landar helt klart bland mina favoriter.

Efter filmen var meningen att vi skulle besöka Skånegatan för det pågående "Blockparty"-spektaklet. Vi fastnade dock hemma hos Jennifer på vägen dit där mina bröder och deras vänner befann sig. Vi fick i oss ett par öl och kvällen blev bara bättre. Det kom lite mera folk och det blev så trevligt att Skånegatan helt glömdes bort. Vid två-snåret tittade jag och Emil på klockan eftersom vi skulle jobba dagen efter, och bestämde oss för att dra oss hemåt.

Inga kommentarer: