2009-12-07

Fullt upp

I fredags så var både jag och Michaela lediga så vi begav oss på förmiddagen ner till Coop och köpte lite varor som vi sedan slängde ihop i ett fullfjädrat jul-bak. Det blev en del pepparkakor, gräddkola, choklad-fudge och lussebullar som vi bjöd på igår när Michaelas familj kom och hälsade på.

I lördags var det i alla fall tentamen som stod på tapeten. Jag infann mig klockan kvart i tio ute i Kista och spenderade de följande fyra timmarna med att avbilda databaser i konceptuella scheman m.m., i kursen: Relationsdatabasdesign. Jag tror det gick ganska bra och skulle bli förvånad om jag inte klarade den. Efter tentan åkte jag mot söder och svängde förbi Simon på Kocksgatan och bytte om till skjorta. Vi åkte till Odenplan och firade den äldsta kusinen som fyllde trettio. Det blev något glas vin och lite fingermat men jag höll igen lite och kunde bara stanna till strax efter klockan sex, eftersom det vankades julbord med jobbet.

Gick ner till Kungstensgatan och hittade lokalen: Camarillo, som jag kände igen från förra året. Resten av kollegorna från Nacka-butiken anslöt sig någon minut efter mig och vi bjöds på glögg, öl och julbord så klart. En trevlig tillställning som mynnade ut i att några av oss gick vidare till ett biljardställe några kvarter bort, upp emot Odenplan (igen). Där hann jag och Emil överraska Anwar och Albert i några partier biljard, men sen var det dags att bege sig hemåt.

Ruggigt dålig på att ta bilder så det fick bli någon random.

Inga kommentarer: