2009-12-29

Julhelgen

Funderar på vart jag ska börja någonstans, och det får bli efter jobbet på självaste julafton. På eftermiddagen körde jag till Åkersberga där det bjöds på mycket god jul-lunch och lite klapp-öppning strax efter Kalle Anka hade tagit slut. Det var mycket trevligt och vi fick bland annat bidrag till vår resa till egypten nästan vecka. Därefter satte jag och Michaela oss i bilen och åkte till Sagalidsvägen där vi firade med den hälften av släkten. Även här blev det god mat och lite julklappar innan vi drog igång ett parti charader. Tillsammans med lite god alkoholhaltig dryck blev det mycket roligt och vi missade den första planerade bussen in mot staden. Vi fick springa lite i snöslasket men var i alla fall inne i Slussen kring tolvsnåret och slog oss sedan ner på Temple. Vid detta laget var vi: Michaela, Simon, Anton, Sascha, Eva, Marcus och jag som beställde in öl. Efter någon dryg timme anslöt sig Emil, Nicklas och Anton också på en öl men vi blev snopet hänvisade över till grannen (After) när stället tydligen skulle tömmas. Vi begav oss istället hemåt efter ett kort stopp på McDonalds i Slussen.

På juldagen åkte vi först till Högåsen för lite klapp-öppning med mor och company innan vi knatade ner till Gamla Landsvägen och åt den tredje julmiddagen med resten av släkten. Det var knytkalas och vi bidrog med paté, sylta och cumberlandsås, som allt uppskattades av kännarna. Också jättetrevligt men många blev vid detta laget lite tagna av allt matintag. Vi drog oss tillbaks uppför backen och satte oss i soffan inför På Spåret, där jag kammade hem flest poäng i den interna tävlingen. Därefter prickade vi en buss österut och var hemma innan klockan tio.

Annars har det varit en hel del jobb under högtiden, men igår så avklarade jag mina sista timmar under 2009. Det mesta fokuseras nu på den enstaka kursen jag har kvar denna termin och på min och Michaelas resa till Egypten. Det ska bli ruggigt skönt att bara ta det lugnt en vecka och förhoppningsvis fångar vi lite sol och kanske till och med hinner med ett dyk. Michaela inhandlade en systemkamera i mellandagarna som har blivit hennes nya älskling och som får följa med och användas för att föreviga vår resa.

Inga kommentarer: