2010-03-14

Middag och melodifestival

Det har varit en relativt lugn och ledig helg, med ett litet undantag för gårdagen. Jag och Michaela åkte en snabbis till Sickla och tittade runt lite. Därefter vankades det middag på Högåsen med mamma, Janne, Simon, Sascha och Marcus. Vi åt en jättegod kantarellmacka (svamp från Skogbo) till förrätt och en, om möjligt, ännu godare gårdskyckling till huvudrätt. Lite öl och vin till sen åkte Trivial Pursuit fram en timme innan sändningen av melodifestivalen skulle börja.

Jag hade inte sett något av bidragen tidigare, men hade Salem som favorit efter att ha hört låten någon gång i förbifarten. Blev måttligt imponerad av artisterna och förstod varför jag bojkottat fenomenet hittills. Det enda som höll någorlunda klass i min mening var just Salems "Keep On Walking" och de flesta i soffan höll med. Han fick till och med en röst av mig och det var spännande att se hur nära det var att han vann. Om det inte vore för lilla Anna som minsann kan sjunga, men låten är inget mer än halvdan, som flög förbi med de sista tittar-poängen.

Lite inspirerade så åkte Singstar på och därefter lite GH. Vi började fundera på att dra oss hemåt men gick förbi Värdshuset för en sista öl precis innan stängning. Vi ökade besökarantalet med 100% och lokalen väckte lite nostalgi. Vid stängningen hoppade vi på våra respektive bussar och åkte hemåt.

Inga kommentarer: