2010-02-28

Eniros skattjakt


Eftersom jag ligger nerbäddad i dunderförkylning så gör jag vad jag kan för att få stimulering, och igår innebar det att falla för uppmaningen i Eniros jättekampanj och gå in på deras hemsida. Reklamfilmen rullar ju med 3 minuters-intervaller och är svår att ignorera. Det var dock inte halvkilot guld som lockade utan snarare nyfikenheten.

Väl inne på sidan så börjar jakten med lite gåtor som ger tipps om hur man ska ta sig vidare med hjälp av Eniros alla sökverktyg och kartor o.s.v. Man fastnade rätt fort och fick flashbacks till gamla äventyrsspel. Måste säga att det är ruggigt kul och jäklar vilken bra kampanj. Inte nog med att de fulkommligt suger in folk i mysteriet, utan de introducerar hur man använder deras olika verktyg till massorna.

Satt nästan i 3 timmar igårkväll och måste erkänna att jag fick leta rätt på hjälp med två av gåtorna. Till de som ska testa kan jag bara förvarna, utan att spoila, att man verkligen ska lyssna på vad Hoa Hoa säger "på spåret". Fokusera på hans sista riktiga ledtråd om destination, men ignorera det allra sista som sägs baklänges. Sen har Eniro enligt min mening gjort det ruggigt svårt där de säger att man ska hitta tvillingarna. Det man istället ska göra är att följa ledtråden som står precis under detta, för att överhuvudtaget kunna hitta tvillingarna. Jag har kommit så långt det går och man får uppmaningen att invänta en reklamfilm som kommer att sändas i TV, för fortsättningen.

Inga kommentarer: