2010-08-23

Lenovo ThinkPad L412

Det var nu en vecka sedan jag lade beställningen på min nya laptop, och 5 dagar sedan jag hämtade ut den hos ClickOk på Åsögatan. Till slut föll valet på en ThinkPad modell jag haft ögonen på ett tag, men väntade in varianten med lite starkare processor (Intel Core i5 @ 2.4 Ghz). Man kan säga att jag prioriterade byggkvalité före grafikkort, och den 14" stora skärmen är så långt ifrån glossy man kan komma (precis i min smak). Har nu suttit vid den ett par timmar och är även störtnöjd med tangentbordet, men vid första bästa tillfälle ska jag peta in lite mera RAM då den inte riktigt är så rapp som jag önskat. Lite bloatware installerat från start och i all hast fastnade jag med ett svenskt Windows 7, men annars är jag supernöjd med min nya maskin. Får se om frustrationen växer så formateras den illa kvickt.

Inga kommentarer: