2012-01-02

Nyårsafton 2011

Aftonen, i lördags, började med en kort inhopp på jobbet och därefter begav jag mig hemåt och hoppade in i duschen. Emme gånger två kom på besök vid klockan fem för att ta en fördrink innan vi hoppade på bussen mot Skuru Skola. Där vankades det nämligen nyårsmiddag i Emils lya. Dock var sällskapet helt exkluderat herr Lundmark då han firade ca 9 timmar senare i San Diego. Istället vikarierade Anton som värd och lägenhetsockupant, och vi hälsades välkomna av: honom, Mikaela, Pontus och Axel. Först lite fingermat och dricka, sen en ruggigt god lax-rätt med quinoa sallad och skaldjursås. Hur lyckat som helst och tiden flög förbi så fort att vi fick hejda oss för att istället åka in mot staden, och närmare bestämt: Odengatan. Vi kom hem till Erika och Daniele vid tio-snåret och där var festen i full gång. Mer god dryck (mest Grohls för min del) och lite mingel innan vi tyckte att det var dags att se tolvslaget från höjden uppe vid Observatorielunden. Vi med framförhållning; jag, Mickis, Emme och Emme, gick upp en kvart innan och öppnade det mousserade vinet samt tände cigarren. Fyrverkerierna var mäktiga och vi stannade ett tag efter tolv tills fingrarna var genomfrusna. Tillbaks i den urfina lägenheten mötte vi de andra som tydligen också hade varit på höjden. Mer firande, med dryck, vänner och hög musik. Jag och Michaela följde Barney Stinsons talessätt och gick ner till tåget vid klockan två. Vi hann inte med McD på vägen men slappade istället i soffan hela dagen igår.




Inga kommentarer: