2006-11-17

Veckans fynd

Hittade en ledig timme igår och tänkte att jag skulle kolla in en ny serie jag fått nys om. Utan större förväntningar började jag se första avsnittet av den amerikanska drama/fantasy serien: Heroes. Tre timmar senare och 4 avsnitt in var jag helt såld. Underbara detaljer och vågade svängningar, allt mycket väl balanserat för att det övernaturliga elementen inte skall kännas fel. Amerikanerna ligger 8 avsnitt in och jag räknar med att ha dem alla avbockade innan kvällen är slut. Därför lägger jag till Heroes i listan bland de andra serierna jag följer. Listan består då för tillfället av: Family Guy, Heroes, Prison Break, Lost, South Park och The Office. Sorterade efter veckodag de släpps i USA.

Ett minst sagt hett tips till alla som laddar serier och till alla inköpare hos svenska TV-kanaler...

3 kommentarer:

Anonym sa...

här var det inte många kommentarer när en annan varit busy med annat den senaste tiden. men oroa dig inte, jag klipper allt nu i efterhand. allt till respektive inlägg.

Anonym sa...

så den är så skön alltså? jag har "följt" den nedladdningsmässigt men har ännu inte satt mig ned och dragit ett enda avsnitt. kanske dags och göra det ikväll då, lokalen here i come (som om det vore nåt spec för ikväll..)!
för övrigt, okej att du sorterar dem efter releasedag men rackarns så nördigt att skriva det! nej förresten, hela grejen är g33k!! =)

Unknown sa...

Hahaha, a den får jag ta. Addera en dag till vardera avsnitt så har man ju dagen jag ser det på. Trotsallt så jag lägger upp mina veckor :P