2010-04-26

I lördags

Ställde vi klockan på kvart över åtta och en timme senare satt vi på en buss in mot Slussen. Vi hade nämligen fått VIP-biljetter till Grönans säsongspremiär och vid strax över tio så smet jag, Michaela, Simon och Anton förbi alla köande kändisar. Det var säkert fem år sedan jag sist hade ett åkband och vi började med Kvasten och Fritt Fall. Leo och Eva anslöt sig och vi fortsatte med fler åkattraktioner och kändis-spotting. Förutom gamla Idol-deltagare och bloggare så "hängde" vi med Mikael Persbrandt, Arne Weise och Tomas Bodström m.fl. Fish n' Chips till lunch och sen började vi utnyttja femkamps-biljetterna och öl-kupongerna. Insane var tyvärr stängd hela dagen men vi hade barnsligt kul i alla fall.

Vid fyra snåret åkte jag och Michaela mot Globen istället. Det var inte SM-finalen mot HV som var syftet, utan Dustins elektronikmässa i intilliggande annex. Eftersom jag var i jakt på en ny laptop så tänkte jag att man kunde göra lite efterforskningar här. Michaela var måttligt road medans jag gick och klämde på produkter i båsen. Det blev en ganska kort vistelse eftersom de stängde klockan fem, och om det inte vore för den svaga Celeron-processorn i en av HP's kampanj-laptops så hade jag nog slagit till.

Vi hämtade sedan varsin Hasses-pizza och gick upp till Högåsen där vi åt framför förlängningen i hockey-finalen. Därefter åkte vi in mot Kocksgatan med en påse öl och mötte upp resten av gänget. Vi var något tagna efter en heldag på nöjesfält med mera. Tiden sprang iväg och proportionellt med detta avtog ambitionerna att förflytta oss till någon klubb. Jag och Michaela tog en buss hem vid klockan ett och igår (söndag) låg vi framför BBC's naturdokumentärer: "Life", hela dagen.

Inga kommentarer: