2010-04-06

Påhitt i påsk

Långhelgen innebar bara två korta inhopp på jobbet och lämnade därför utrymme för lite klassisk rekreation. I torsdags duckade jag alla april-skämt och på kvällen var vi bjudna till Sagalidsvägen på middag. Jag mötte upp Michaela efter jobbet och vi hade massa tacos-råvaror med oss till Skuru. Vi började försiktigt att laga middag och leka lekar med Simon, Sascha, Marcus och Melina. Några fler anknöt senare och lite dans blev det tydligen.

Jag var lagom trött på fredagen som verkligen levde upp till sitt namn. Hoppar därför hastigt till familjemiddagen i söndags på Högåsen. Jag och Sascha synkade från Forum och anknöt oss, kring klockan halv fyra, till de andra gästerna. Mamma hade beställt catering med många olika små delikatesser, som gjorde susen tillsammans med lite rött vin. När några hade droppat av åkte Trivial Pursuit fram men jag och Simon verkade ha extrem otur med frågorna, och fick till slut se oss slagna. Vi återhämtade hedern i vinlåde-leken, men sen fick det vara nog och jag och Michaela begav oss hemåt.

Igår (söndag (påskdagen)) uträttade vi lite ärenden innan vi körde mot Åkersberga, där vi också bjöds på en ruggigt god middag m.m. Vi droppade av Swift:en på vägen hem och jag passade på att plocka upp ett ganska tamt skattebesked.

Inga kommentarer: