2011-06-27

HTC Sensation


Midsommarinlägget får vänta eftersom bilderna sitter fast på minneskortet. Istället tänkte jag bara skriv lite om min nyinförskaffade pärla: HTC Sensation. Min Hero har sjungit på sista versen ett bra tag nu och ända sedan Q1 har jag bara gått och väntat på en dubbelkärnig ersättare. När läckta bilder på konceptet: "Pyramid" kom ut så valde jag att bita ihop och vänta in juni månad där släpp-datumet föll. Har bara haft den över helgen men är störtnöjd och allt man blivit bekant med hos Android körs med en himla fart. Kameran är underbar och skärmen trodde jag skulle kännas stor men det tog bara minuter innan man vant sig. Den valdes framför SGS II:an med byggkvaliteten som främsta faktor och har även något högre upplösning på skärmen. Annars verkar loppet vara hugget som stucket och dött eller vad man nu säger (efter att ha läst jämförelser). HTC har ju levererat förr liksom. Pillar vidare med smäckra Sense 3.0 och valde faktiskt ringsignal först idag. Unibody chassit känns bra och den ligger förvånansvärt bra i handen (med tanke på storleken). Ser fram emot några år med denna mobil och nästa ersättare kanske kommer lagom till NFC-tekniken slår igenom i Sverige.

Inga kommentarer: