2009-10-12

Eagles of Death Metal

I och för sig så började det hela (läs: min lediga helg) med att Nicket och Emil kom över spontant och vi drack några öl. Vi lyssnade på lite musik och hällde upp en whisky, men efter några timmar åkte vi in mot söder. Vi landade återigen på Ett Ställe där vi träffa lite mer folk, men annars gjorde vi ingenting produktivt. Jag och Emil tog sikte mot McDonalds och bestämde oss för att sedan fortsätta ner mot Londonviadukten. En lång promenad senare satt vi på bussen och var hemma kring tre.

I lördags var jag lagom trött men kom ändå precis ihåg biljetterna till kvällen evenemang när jag åkte hemifrån. Jag skulle hem till Simon och Sascha på lite födelsedagsfika och fick bita ihop lite när första ölen öppnades klockan två. Tog det lugnt i alla fall och vi överraskade Simon med ett PS3 som han blev mycket glad över. Sen var det dags för Eagles of Death Metal på Göra Källare. Vi gick ner och tog plats strax innan förbandet (Sweetheads) gick på scenen och märkte att öronproppar var ett måste. Vi ställde oss precis intill scenen och rockade loss till EoDM i någon dryg timme innan vi vände tillbaks till Kocksgatan. Spelningen var kanon och meningen var att vi skulle ta en titt på den inspelade VM-kval matchen som spelats tidigare helt ovetande om vad resultatet blivit. Dock så höll det inte när vi fick höra om förlusten och lusten gick ur oss helt. Jag åkte istället hem ganska tidigt för att ladda upp inför söndagens konsert, d.v.s. Green Day på Globen.

Inga kommentarer: